Regióny Žilina

Stredoslovenská distribučná spustila nový elektronický systém. Zákazníci môžu komunikovať online

Zdroj: pixabay.com

ŽILINA – Stredoslovenská distribučná (SSD) spustila na svojej internetovej stránke nový elektronický systém pre zákazníkov. Podľa hovorcu spoločnosti Miroslava Gejdoša umožňuje odberateľom elektriny komunikovať pri riešení najčastejších požiadaviek online.

 

Doplnil, že spracovanie požiadaviek v elektronickej forme je jednoduchšie a šetrí čas, v niektorých prípadoch aj jeden mesiac. “Vďaka novému systému stačí zákazníkom internetové pripojenie a môžu si vybaviť prípojku, nechať si posúdiť možnosť pripojenia ešte pred výstavbou nehnuteľnosti, požiadať o vyjadrenie k projektovej dokumentácii alebo o vytýčenie našich sietí. Nahlásiť odpočet elektromera, zmenu odberateľa alebo odkonzultovať technické zmeny,” vymenovala časť možností riaditeľka divízie zákaznícke služby SSD Anna Rechtoríková.

Dodala, že veľkým prínosom je aj možnosť priebežného sledovania stavu jednotlivých žiadostí a priamej online komunikácie s pracovníkom SSD, ktorý ju vybavuje. “Kedykoľvek je tu možnosť skontrolovať si na našej webovej stránke, v akom štádiu je proces. Ak nám chýbajú od zákazníka nejaké dokumenty, hneď ho na to upozorníme mailom,” vysvetlila.

Distribučná spoločnosť si podľa Gejdoša uvedomuje, že pre laika môže byť vybavovanie nového pripojenia či iných žiadostí náročné, preto na svojom webe ponúka podrobný, ale zrozumiteľný popis jednotlivých krokov. “Nové elektronické služby môžu využiť všetci odberatelia z distribučného územia SSD, či už ide o domácnosti alebo podnikateľov na úrovni nízkeho napätia,” uviedol Gejdoš s tým, že energetici plánujú elektronické služby v blízkej budúcnosti postupne rozširovať.

“Ročne prijmeme a spracujeme viac ako 50-tisíc žiadostí. Takmer polovica z nich sa týka nových pripojení. Doteraz sme všetky dostávali poštou. Každý, kto stavia dom alebo kupuje nehnuteľnosť, chce mať elektrinu čo najskôr. Ak využije elektronický systém, prinesie mu to viaceré výhody. Stále si však treba splniť všetky povinnosti a pozorne čítať naše usmernenia. Nedôslednosť dokáže predĺžiť vybavovanie žiadosti aj o týždne,” upozornila vedúca kontaktného centra v SSD Petra Jakubová.

Nový systém odporúča distribútor využívať v čo najväčšej miere. “Napriek tomu stále zostáva v ponuke aj možnosť posielať papierové formuláre prostredníctvom pošty,” uzavrel hovorca SSD.