Regióny Žilina

Žilinu a Terchovú spája cyklomagistrála. Vybudovali ju za 6,3 milióna eur

Žilinu s Terchovou spojila cyklomagistrála. ZDROJ: teraz.sk

ŽILINA – Cyklomagistrálu Terchovská dolina, ktorá spája Žilinu s Terchovou, slávnostne otvorili vo štvrtok v Tepličke nad Váhom. Trasa z Vodného diela Žilina do Terchovej má celkovú dĺžku 23,6 kilometra a jej vybudovanie si vyžiadalo investíciu vo výške 6,3 milióna eur. Informovala o tom hovorkyňa mesta Žilina Zuzana Holienčíková.

 

Doplnila, že cyklotrasa v hlavnej vetve od Vodného diela Žilina cez obec Varín kopíruje rieku Varínka až do Terchovej. “Vedľajšia trasa v úseku Teplička nad Váhom a prepojovacia trasa A ponúkajú bezpečné spojenie do automobilky Kia, priemyselného parku pri Tepličke nad Váhom a Nededzi. Cez nový most v Tepličke nad Váhom je možné prejsť opäť na vodné dielo,” priblížila hovorkyňa.

Unikátom stavby je podľa nej sústava premostení rieky Varínka, na trase je spolu 18 mostných telies v dĺžke od desať do 80 metrov. Jej súčasťou je osem nabíjacích staníc pre elektrické bicykle a nadväzuje na ňu sieť horských cyklotrás v okolí Malej Fatry, Žiliny a Kysúc v rozsahu viac ako 500 kilometrov. “Pevne verím, že ľudia si na cyklotrase užijú nielen cyklistiku, ale aj krásu prostredia,” podotkol primátor Žiliny a predseda Oblastnej organizácie cestovného ruchu Malá Fatra Peter Fiabáne.

Projekt cyklomagistrály realizovala Oblastná organizácia cestovného ruchu Malá Fatra od roku 2014, finančné prostriedky získala z Integrovaného regionálneho operačného programu. “Partner projektu, nadácia Kia Slovakia, sa na financovaní podieľal sumou viac ako 310 000 eur. Žilinský samosprávny kraj ho podporil sumou 100 000 eur a Krajská organizácia cestovného ruchu v Žiline – Žilinský turistický kraj sumou 30 000 eur. Oblastná organizácia cestovného ruchu Malá Fatra vynaložila na projekt finančné prostriedky vo výške 350 000 eur, významnú časť z nich financovalo mesto Žilina,” uviedla Holienčíková.

Člen predstavenstva Oblastnej organizácie cestovného ruchu Malá Fatra Peter Chrapčiak pripomenul, že pri príprave cyklomagistrály museli vyriešiť množstvo vlastníckych vzťahov pri rôznych druhoch vlastníkov. “Vo výsledku ide o viac ako 80 uzatvorených zmlúv v deviatich katastrálnych územiach,” dodal s tým, že ide o najväčšiu a najvýznamnejšiu investíciu organizácie od jej založenia v roku 2012.